تحلیل کلان داده
مدتهاست Big data یا کلان داده بر سر زبانها افتاده است و بسیاری از کسبوکارها حساس شدهاند که کلان داده چیست و چگونه میتوانند از آن برای رشد و توسعه استفاده کنند. مجموعهای بسیار بزرگ از داده ها را در نظر بگیرید که از منابع متعدد گردهم آمده و کلان داده را شکل داده است.
کلان داده ها میتواند مجموعهای از داده ها درباره تعامل مخاطبان کسبوکارها در شبکههای اجتماعی باشد، میتواند مربوط به امور مشتریان یک کسبوکار و حتی نیروی انسانی آن باشد. قطعا کلان داده ها از طریق ابزارهای معمولی جمعآوری و تحلیل نمیشود بلکه به اندازه همان بزرگی که دارند، ابزارهای پیشرفتهای برای تحلیلشان نیاز است.
کلان داده هایی که سرنوشت کسب و کار شما را تغییر خواهد داد
اگر قرار باشد تصمیمات استراتژیک یک سازمان مبتنی بر کلان داده ها اتخاذ شود ممکن است سرنوشت یک سازمان را متحول کند؛ زیرا وقتی حرف از کلان داده میشود پای بینش به میان میآید. کلان داده ها این قدرت را دارند که نگرش مدیران ارشد کسب و کارها را تغییر دهند و مسیرهایی را پیش روی صاحبان کسب و کار بگذارند که شاید کمتر کسی بتواند این قدرت را داشته باشد.
کاربرد کلان داده
برای آنکه دقیقا متوجه شوید کلان داده قرار است چه کاری برای شما انجام دهد به ساعت هوشمندی فکر کنید که پس از مدتها استفاده توسط شما، قابلیت آن را دارد که میزان فعالیت شما یا الگوی خواب و بیداریتان را اندازهگیری کند. حال شما میتوانید این کاربرد را در بسیاری از جنبههای زندگی و کسبوکارتان ببینید.
کلان داده ها با بررسی و رصد فعالیت مشتریان شما، به شما کمک خواهد کرد شناختی دقیق از مشتریان خود پیدا کنید و اهداف بعدی کسبوکارتان را بر اساس شناخت بهدستآمده تعریف کنید. مثالهای زیاد دیگری درباره خدمتی که کلان داده به بشر کرده است، وجود دارد. در ادامه چند مورد از مزایای کلان داده را میتوانید بخوانید.
مزایای کلان داده
شناخت دقیقی از اینکه مشتریان شما چه میخواهند ارائه میدهد و الگو و راههایی را به شما پیشنهاد میکند که مشتریانتان همیشه خوشحال و راضی باشند و به مشتری وفادار شما تبدیل شوند؛
با تحلیل رفتار خرید آنلاین و شناخت دقیق از مشتریان، بازاریابی هدفمند را بدون صرف هزینههای گزاف تبلیغات برای شما فراهم میکند و برند شما را در ذهنها تثبیت و وفاداری افراد به برندتان را افزایش میدهد؛
به شما کمک میکند ریسکها را شناسایی کنید و با بکارگیری استراتژی هوشمندانه، از ضرر شما جلوگیری میکند؛
به نوآور بودن شما در تولید محصولات و ارائه خدمات کمک میکند زیرا شما از طریق کلان دادهها قادر هستید نیازهای بهروز مشتریان را بشناسید و محصول و خدمتی نوآور که نیاز آنها را برطرف کند در اختیارشان قرار دهید.
رازهای نهفته کسبوکارتان را در کلان داده ها کشف کنید
برای موفقشدن نمیتوانید به حس ششم خود اعتماد کنید بلکه نیاز به داده دارید تا بتوانید در این فضای رقابتی، هوشمندانهترین تصمیمها را بگیرید. شما از طریق کلان داده میتوانید علاوه بر تلاش بر ارتقای کسبوکارتان، بقای کسبوکارتان را تضمین کنید.
شما با استفاده از تحلیل کلان داده، فرصت این را دارید که رقبا را کنار بزنید زیرا برگه برنده که شناخت و تحلیل رفتار مخاطب و مشتری است در دستان شماست. روش ها و تکنیک های علمی برای تحلیل کلان داده وجود دارد که متخصصان این حوزه بایستی به شما بگویند از چه روشی استفاده کنید تا موفقیت شما حتمی باشد.
اﮔﺮ ﻋﻼﻗﻪمند ﻫﺴﺘﯿﺪ درباره تحلیل کلان داده ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر ﺧﻮدﺗﺎن ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺪاﻧﯿﺪ میﺗﻮاﻧﯿﺪ درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺸﺎوره را در این بخش، ثبت کنید.